Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Πώς κάνουμε DRIFT!!!!!!!!!!!

Η άφιξη ταινιών του Hollywood, στις οποίες φανταχτερά αυτοκίνητα με εκκωφαντικούς κινητήρες κάνουν ακροβατικές μανούβρες έκαναν ακόμα και τα μωρά παιδιά της χώρας μας να σταματήσουν να λένε «τετ-α-κέ» όταν ένα αυτοκίνητο χάνει τον έλεγχο του πίσω μέρους του, αλλά την λέξη drift. Το drift ένια μια αγγλική λέξη που σημαίνει ξεφεύγω και χαρακτηρίζει αυτό ακριβώς που έκαναν τα αυτοκίνητα των γιαπωνέζων πιτσιρικάδων στις αρχές της δεκαετίας του 90 όταν ξεκίνησαν να ελέγχουν αυτό το αρχικό γλίστρημα του πίσω μέρους του.

Ο έλεγχος της πλαγιολίσθησης όπως ονομάζεται το drift ελληνιστί δεν είναι κάτι καινούργιο μιας και παλαιότερα τα ελαστικά των αγωνιστικών αυτοκινήτων δεν είχαν το κράτημα που έχουν σήμερα με αποτέλεσμα οι οδηγοί στις εξόδους των στροφών να παλεύουν να κρατήσουν την ουρά ίσια. Πολλοί επίσης από εμάς έχουν ‘’χαροπαλέψει’’ κάποια βροχερή μέρα για να κρατήσουν το αυτοκίνητο στην ευθεία μετά από ένα γλίστρημα, με αποτέλεσμα να κάνουμε άθελα μας drift.

Ο έλεγχος της πλαγιολίσθησης είναι ένα πολύ δύσκολο οδηγικό επίτευγμα που ακόμα και οδηγοί αγώνων δεν καταφέρνουν να πραγματοποιήσουν και τελειοποιείται με πολύ προπόνηση και συνήθως πολλές στραπατσαρισμένες λαμαρίνες.

Τι θα χρειαστείς
Ένα αυτοκίνητο με:

• Πρόσφατα ελεγμένο κινητήρα και σύστημα μετάδοσης (σασμάν, διαφορικό, φρένα)
• Εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, κλωβό ασφαλείας και ζώνες 4 σημείων)
• Κίνηση στους πίσω ή στους τέσσερις τροχούς.
• Φτηνά ή μεταχειρισμένα ελαστικά για τον πρώτο καιρό.
• Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (όχι απαραίτητα)

Επίσης:
• Μία πίστα ή ένα ανοιχτό χώρο με άσφαλτο
• Κορύνες ή άλλου είδους σήμανση για να χαραχθεί η επιθυμητή διαδρομή.
• Καλή παρέα.

Πως να ξεκινήσεις
1. Σε μία μεγάλη επιφάνεια ασφάλτου (όχι δρόμο ή μέρος με παρκαρισμένα) βάζουμε ένα κώνο σήμανσης.
2. Οδηγάμε προς τον κώνο με ταχύτητα που μας κάνει να νιώθουμε άνετα και αν υποθέσουμε ότι ο κώνος είναι στα αριστερά μας στρίβουμε απότομα αριστερά και ταυτόχρονα σηκώνουμε το χειρόφρενο (με τον πείρο πατημένο) όταν φτάσουμε αρκετά κοντά. Το αυτοκίνητο θα αρχίσει να γλιστράει γύρω από τον κώνο οπότε εμείς θα πρέπει να κάνουμε αμέσως ανάποδο τιμόνι για να έχουμε ελεγχόμενη περιστροφή.
Η άσκηση αυτή θα μας βοηθήσει σιγά-σιγά να μεγαλώνουμε την ταχύτητα προσέγγισης, να μάθουμε καλά το ανάποδο τιμόνι και να μπορούμε κάθε φορά να γυρίζουμε το αυτοκίνητο 180 μοίρες από εκεί που ξεκινήσαμε να τραβάμε το χειρόφρενο.
3. Με αρκετή προπόνηση προσπαθούμε να είναι ο προφυλακτήρας του αυτοκινήτου όλο και πιο κοντά στον κώνο χωρίς να τον ακουμπάμε, κάθε φορά που γυρίζουμε το αυτοκίνητο γύρω του.
4. Εφόσον μπορούμε να εκτελέσουμε μία περιστροφή 180ο γύρω από τον κώνο άνετα και γρήγορα, με πρώτη στο κιβώτιο (ή δευτέρα αν έχουμε γίνει τόσο καλοί) προσπαθούμε να διατηρήσουμε την περιστροφή που ξεκίνησε με το χειρόφρενο.
Με αρκετή προπόνηση και πολλά φαγωμένα ελαστικά θα πρέπει να μπορούμε να γυρίζουμε γύρω από τον κώνο με την ουρά του αυτοκινήτου σε σταθερή γωνία την οποία εμείς θα μπορούμε να ελέγχουμε με το γκάζι.
Αν γίνουμε πολύ καλοί, όλος ο έλεγχος του αυτοκινήτου θα γίνεται με το γκάζι, μιας και το τιμόνι θα είναι ‘’κλειδωμένο’’ τέρμα αριστερά ή δεξιά ανάλογα με την φορά της περιστροφής.
5. Αρχίζουμε και αυξάνουμε σταδιακά την απόσταση του αυτοκινήτου από τον κώνο έτσι ώστε στις περιστροφές μας γύρω από αυτόν να χρειάζεται και έλεγχος από το τιμόνι. Όταν θα καταφέρουμε να σχηματίζουμε έναν κύκλο σε απόσταση 5 με 10 μέτρα γύρω από τον κώνο έχοντας το αυτοκίνητο υπό γωνία, έχουμε κάνει τα βασικά για να μπορούμε να αποκαλούμε τους εαυτούς μας drifters και η πραγματική διασκέδαση μπορεί να αρχίσει με το που θα πάμε για πρώτη φορά σε πίστα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου